Mars i barnehagen

Våren er på vei! Vi avslutter en fin februar måned i barnehagen med fysikkuke, og gleder oss til innholdsrike dager i mars.

Februar måned i barnehagen ble innledet av markering av samefolkets dag. Dagen ble markert litt forskjellig på de ulike avdelingene; vi lagde forskjellig typer samisk mat, vi hørte på joik og fikk høre om samene på forskjellige måter.

Vi har feiret karneval og fastelavn, og i skrivende stund er vi inne i en spennede fysikkuke, hvor nye eksperimenter prøves hver dag - realfag er gøy!

Mars måned i barnehagen innledes med tema førstehjelp og kroppen. På Solstråle og Måneskinn vil de følge et opplegg fra Røde Kors, som heter "Henry - førstehjelp for barnehagebarn". På Stjerneskudd blir det mest fokus på å bli kjent med kroppen og kroppsdelene. Vi vil også innrede avdelingene for sykehuslek.

I slutten av mars starter vi med påskeforberedelser.

Mars:

Månedens eventyr: Gullhår og de tre bjørnene
Månedens ordtak: "Små gryter har også ører"
Månedens farge: Gul