• FORUT barneaksjonen

Vi har i januar hatt FORUT barneaksjonen som temaarbeid i barnehagen.
    FORUT er et pedagogisk opplegg, der vi lærer om barn i andre land. Opplegget avsluttes med en innsamlingsaksjon til FORUTs arbeid for barns rettigheter.

• Desember

Desember og juletid i Solvang barnehage

• Lanternefest

Lanternefest i skogen.

• Beredskapsuker

I uke 38 og 39 har vi hatt beredskapsuker i Solvang barnehage.

• Turbotråkk

Turbotråkk arrangeres av DNT, og er et prosjekt med mål om å motivere til mer uteaktivitet både i barnehagen og på fritiden.

• Lanternefest i skogen

Lanternefest i skogen er en tradisjon vi setter pris på i barnehagen. Med magisk stemning og tente lanterner er man garantert en fin kveld i høstmørket!

• Livsmestring og helse

Mye glede og positive opplevelser bidrar til å hindre psykiske vansker hos barn. Barn trenger også gode relasjoner og hjelp til å takle følelser.

• Velkommen til et nytt barnehageår!

Et nytt barnehageår er i gang, og vi gleder oss til å fylle det med mange gode opplevelser!

• Ledige plasser i barnehagen

Vi har ledige plasser i barnehagen fra august! Kom gjerne innom på besøk for å se hvordan vi har det, eller kontakt Grethe på telefon 90 60 10 92.

• Sommer og kunstutstilling

Nå er sommeren her, og sommeren er en deilig tid i barnehagen!

• I dag har jeg "bare" lekt!

Vi tenker at det er viktig å gi tid og rom for barns lek i barnehagen.
    Her er en fin kronikk om lek, og lekens verdi for barn!

• Våren er her!

Vi går en spennende tid i møte! Snøen har smeltet, naturen våkner til liv og ute koser vi oss med sykling og sandkasselek - gamle leker blir som nye når de har vært ryddet bort i en periode.

• Hei og hopp - her kommer noen smakebiter fra hverdagen vår!

Vi er på Sukkertoppen og koser oss i sola:)
    Hilsen fra Solstrålebarna

• Mars i barnehagen

Våren er på vei! Vi avslutter en fin februar måned i barnehagen med fysikkuke, og gleder oss til innholdsrike dager i mars.

• Velkommen til Solvang Barnehage!

Vi er en liten barnehage som ligger i Ottestad. Vår visjon er at "vi ønsker å være den beste barnehagen for våre barn".

• Hvordan hjelpe barna å håndtere livet

Hedvig Montgomery er en norsk psykolog med familieterapi som spesialitet. Hun holder blant annet kurs og foredrag om barn og utvikling, og har her noen gode innspill til hvordan vi kan skape motstandsdyktige barn.

• Vis at du er glad i barnet ditt!

Vis barnet ditt at du er glad i det – så ofte du kan! Ved å vise barnet ditt ubetinget kjærlighet, bygger du både selvfølelse og trygghet.

• Barns medvirkning

I januar har vi hatt ekstra fokus på barns medvirkning i barnehagen

• Ledige barnehageplasser fra høsten 2019