Lanternefest i skogen

Lanternefest i skogen er en tradisjon vi setter pris på i barnehagen. Med magisk stemning og tente lanterner er man garantert en fin kveld i høstmørket!

Hver første onsdag i november har vi lanternefest i barnehagen. Denne foregår på plassen vår i skogen, på kvelden etter at det har blitt mørkt.

Alle barna i barnehagen har sine egne lanterner som de lager/får hjelp til å lage sitt første barnehageår. Før lanternefesten baker vi sol-, måne- og stjernekaker på alle avdelinger, og vi øver på lanternesanger.

Vi møtes i skogkanten ved Grimerud, og går i felles tog inn i skogen - med tente lanterner. Toget akkompagneres av trompetmusikk som kommer inne fra skogen. Ved grillhytta er det tent bål og fakler, og barna synger lantersanger for de frammøtte, før alle serveres kaker og varm saft. Vi er takknemlige for å bo i et land med fire årstider!